„I saw her standin on her front lawn just twirlin her baton. Me and her went for a ride sir and ten innocent people died“ (Bruce Springsteen – Nebraska). Killer Paare sind die Kehrseite des amerikanischen Traums. Sie morden unmotiviert und lieben sich dabei. Der endgültige Startschuss für New Hollywood ist im Grunde nichts anderes als die organische Gewaltdarstellung von Arthur Penns Bonnie and Clyde. Genauso wie in Terence Malicks Badlands wird auf ungeheure Weise ein abgründiges anderes Amerika gezeigt, in dem sich Liebespaare die Freiheit nehmen, zu töten. The honeymoon killers ist eine New Hollywood Perle, die nicht ganz so bekannt ist und deshalb unbedingt entdeckt werden muss! Das Thema aber ist bereits vorher von Godard (Pierrot le fou) und Hitchcock (Mr. and Mrs. Smith) gezeigt worden. Im Gefolge von Quentin Tarantinos Drehbüchern True romance und Natural Born Killers entsteht in den 90ern eine ganze Welle an Road Movies mit mordenden Paaren. Perdita Durango von Alex de la Iglesias wirkt etwas abgekupfert, Kalifornia auch, Thelma and Louise variiert das Thema auf zwei Frauen. In Frankreich schafft es Luc Besson, einen gestandenen Killer mit einem kleinen Mädchen als Nachwuchskillerin so geschmackvoll als Liebespaar zu zeigen, dass sogar die Bettszene nicht überrascht. Criminal lovers (Les amants criminels) von Francois Ozon kommt dagegen als dreckiger Underground Streich daher. Doberman schliesslich ist ein Fest der Sinne, in dem Gewalt gefeiert wird und Vindent Cassel zum ersten Mal mit Monica Bellucci spielt. Nur eines wurde nie heraus gefunden: „I can't say that Im sorry for the things that we done. At least for a little while sir me and her we had us some fun“. - "I saw her standin on her front lawn just twirlin her baton. Me and her went for a ride sir and ten innocent people died" (Bruce Springsteen - Nebraska). Killer couples are the downside of the American dream. They murder unmotivated and love each other. The final kickoff for New Hollywood is basically nothing more than the organic depiction of violence by Arthur Penns Bonnie and Clyde. Just as in Terence Malick's Badlands, an unfathomable America is shown in a tremendous way, in which lovers take the liberty of killing each other. The honeymoon killers is a New Hollywood pearl that isn't quite as well known and therefore needs to be discovered! But the theme has already been shown before by Godard (Pierrot le fou) and Hitchcock (Mr. and Mrs. Smith). In the aftermath of Quentin Tarantino's True romance and Natural Born Killers, a whole wave of road movies with murdering couples is created in the 90s. Perdita Durango by Alex de la Iglesias seems a bit cribbed, Kalifornia also, Thelma and Louise varies the theme on two women. In France Luc Besson manages to show a seasoned killer with a little girl as a newcomer killer so tastefully that even the bed scene doesn't surprise. Criminal lovers (Les amants criminels) by Francois Ozon, on the other hand, is a dirty underground prank. Finally, Doberman is a celebration of the senses in which violence is celebrated and Vindent Cassel plays with Monica Bellucci for the first time. Only one thing was never found out: "I can't say that Im sorry for the things that we done. At least for a little while sir me and her we had us some fun".
Fr, 02/08/2013 - 13:55
Werde Teil der Community
Schreibe Kommentare, vote für Deine Favoriten oder sende uns Deinen Film-Vorschlag.