In seinem ersten Film liess Joshua Oppenheimer eine Bande von berufsmässigen Mördern ihre Taten nachspielen. Diesmal berichten die Opfer des Genozids in Indonesien während der 60er Jahre. Die Dreharbeiten fanden direkt im Anschluss an die Veröffentlichung von The Act Of Killing statt und wenn das Opfer Adi seine Mörder aufsucht, wartet immer ein Fluchtwagen auf ihn. Adi zog auch in eine andere Region um und notwendigerweise blieb vieles im Abspann anonym. So entstand das Komplemetärstück zu The Act Of Killing. 1965 wurden in Indonesien nach einem missglückten Putsch etwa eine Million Menschen von Todesschwadronen des Militärs abgeschlachtet. Die meisten Täter arbeiten heute noch für den Staat und machen keinen Hehl aus ihren Taten - ging es doch darum, das Land zu schützen. Passend zu seinem Titel ist der Film leise inszeniert und genauso aufwühlend wie der Vorgänger. Adi wurde nach den Massakern geboren, denen sein Bruder zum Opfer fiel. Erst durch den Film erfuhrt er wie sein Bruder starb. Adis Mutter warnt ihn, in der Vergangenheit zu wühlen, doch Adi bricht das Schweigen. Einen Mörder nach dem Anderen sucht er auf, um sie ruhig zu fragen. Der Mut Adis wird erst deutlich, nachdem Täter ihm offen drohen, er würde so enden wie die Kommunisten damals. Wir sehen Killer, die prahlen und ihre Opfer verhöhnen. The Look Of Silence ist das Psychogram einer Gesellschaft, in der Massenmörder ungestraft bleiben. - In his first film, Joshua Oppenheimer had a gang of professional murderers reenact their actions. This time the victims of the genocide in Indonesia during the 1960s report. The shooting took place immediately after the release of The Act Of Killing and when the victim Adi visits his killers, a getaway car is always waiting for him. Adi also moved to another region and necessarily many of the credits remained anonymous. This is how the complementary piece to The Act Of Killing came about. In 1965, after an unsuccessful coup in Indonesia, about one million people were slaughtered by military death squads. Most of the perpetrators still work for the state and make no secret of what they did - after all, it was about protecting the country. In keeping with its title, the film is quietly staged and just as stirring as its predecessor. Adi was born after the massacres that killed his brother. It was only through the film that he learned how his brother died. Adi's mother warns him to dig in the past, but Adi breaks the silence. He looks up one murderer after another to ask them quietly. Adis' courage only becomes clear after the perpetrators openly threaten him that he would end up like the Communists did. We see killers boasting and mocking their victims. The Look Of Silence is the psychogram of a society where mass murderers go unpunished.
Kommentare
Eure letzten KommentareA masterful work of political
A masterful work of political art. An astounding aesthetic beauty, rarely seen in documentaries, is fused with a compelling and forceful political message. The horrors and beauties of Indonesia today are simultaneously presented. Grotesque historical horror is often immediately followed by intimate, and often humorous, family life or a meditative mostly silent moving landscape.
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just like a haunting old poem
just like a haunting old poem that sounds painful an unforgettable at the same time. if silence is golden then this piece is platinum.
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Steht ja schnell, läuft ja
Steht ja schnell, läuft ja gerad erst im Kino an.
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